Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 18 of 53

Thread: Pendulum test boy or girl?

  1. #1

    Default Pendulum test boy or girl?

    Was wondering if anyone had done the weddin ring pendulum test and if it was accurate? I did it using my mums old wedding ring, it went round and round which is meant to be a boy, i think its a boy too, dad to be says a girl. Guess I'll know in a months time just thought it would be a bit of fun.


  2. #2

    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Rural Vic
    Posts
    1,343

    Default

    It went round for me too! Dreams are meant to be accurate, I was determined I was having a girl but then I dreamt I delivered my baby boy all by myself on a train, a few weeks later I saw the turtle on the ultrasound.

  3. #3
    CatherineL Guest

    Default

    HAHAHA - everyone tells me dreams aren't accurate! I was having vivid dreams of giving birth to a little boy and talking to me... But been told since it's a little girl!

  4. #4

    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Rural Vic
    Posts
    1,343

    Default

    I am just looking at your ultrasounds now hehe Its the wrong angle for me to see!!!

  5. #5

    Default

    I dreamt a girl and i had a girl with the same name as the child in my dreams!!!

  6. #6
    *las* Guest

    Default

    I had this done while pg with DS...it said boy and that he was!

    Another g/f did another one last week, is meant to determine how many more you will have (missed what she did though!) and what sex. It apparently said one more and it will be a girl! Time will tell

  7. #7

    Default

    Supposedly my palmistry says boy, girl, girl, but the first two were meant to be twins and theres only one in there (sob). I keep dreaming I have two girls close together though and no son. Hmm I want time to go faster! lol I don't mind either way would sort of prefer a little girl but as long as its healthy it doesn't worry me I'm just so impatient i hate waiting! lol

  8. #8

    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Penrith, NSW
    Posts
    1,979

    Default

    I always thought if it went around it was a girl and straight up and down strokes were a boy. I've always had round, circular motions over my belly and palm and i have girls (the circular motions got stronger and bigger as the preg progressed). My sister got the same and had a girl and my best friend got the straight lines and she had boys.

  9. #9

    Default

    Maybe Im having a girl then lol it went round and round as soon as i dropped it, I stopped it and it did it again I was tryin not to think about it I know the slightest movement of your hands can manipulate it but was sort of hoping it would swing back and forth for a girl but, like i said, very strong round and round

  10. #10

    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Rural Vic
    Posts
    1,343

    Default

    Every wives tale I read was circle for boy and straight for a girl, they are so unreliable anyway. Juz put on weight and that means Noah is meant to be a girl, I did a test online of all the old wives tales and it came up as 65% girl and 3 ultrasounds showed a definate penis

  11. #11
    goldilocks Guest

    Default

    Yup, it's round in circles for a girl and back and forth for a boy. Mine was very definitely going round in circles. I'll let you know how accurate it was in 3 weeks time

  12. #12

    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Sydney NSW
    Posts
    4,837

    Default

    I have always heard its round for a girl and straight for a boy, we do it on your palm with a needle and thread. A Greek friend does it with a crucfix on a chain- she got Riley right!

  13. #13

    Default

    Hmm maybe i should just flip a coin haha bound to be about as accurate as the rest of them i guess he he, reackon heads for a girl and tails for a boy? (tails because of the immature link i made to little winkie boy bits lol)

  14. #14

    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Sydney NSW
    Posts
    4,837

    Default

    You may as well LOL When people used to say to me is it a boy or a girl? I'd just say yes, one of those! When I was pg with Erin I had complete strangers coming up to me telling me I was having a boy by the way I was carrying!

  15. #15

    Default

    Apparently, the pendulum method changes whether you are doing it over your hand or over your belly. Boy is back and forth on belly I think but circles on hand and girl is circles on belly and back and forth on palm. Somebody told me this is in a thread I posted a few weeks back. Called Gender Prediction or something.
    I'm taking Kaz Cookes approach and if anybody asks me what I want or what I'm having then I'll tell them I'm hoping for a giraffe.

  16. #16

    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Sydney NSW
    Posts
    4,837

    Default

    I have always heard from both needle and thread and crucifix method that its round for girl and back and forth for boy- no wonder people get confused!!! Maybe just checking when its born is the best way LOL

  17. #17

    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Penrith, NSW
    Posts
    1,979

    Default

    Goldilocks - i can't believe you've only got 3 weeks to go!!! YAY honey - how exciting - can't wait to hear what you're having

    Oh and i just tried the ring on strand of hair over my belly and like i thought, big, round circular motions. I know for a fact there's a girl in there cause i had an amniocentisis at 18 weeks so 100% accurate she's a girl based on her chromosomes (plus i have fortnightly growth scans that also confirm it).
    Last edited by *Rae*; April 21st, 2007 at 08:36 PM.

  18. #18

    Default

    Hmm did a best out of 3 with the coins, heads=girls, tails = boys, got heads, heads, tails and the ring is still going around in circles over my belly and have only ever had dreams of having two girls about a year or so apart but i still think its a boy lmao. Reackon if i dance naked around a bale fire under the fullmoon ill have more luck finding out? lol

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •